Pentru a crea o tabelă pivot în Excel, trebuie să faceţi următoarele:
Selectaţi datele pe care doriţi să le includeţi în tabelă. Acestea pot fi datele dintr-un singur foaie de calcul sau din mai multe foi de calcul.
Din meniul principal al Excel-ului, selectaţi tab-ul „Inserare” şi apoi selectaţi opţiunea „Tabelă pivot”.
În fereastra „Creare tabelă pivot”, selectaţi datele pe care doriţi să le includeţi în tabelă.
În fereastra „Tabelă pivot”, puteţi adăuga câmpuri în diferite secţiuni, cum ar fi „Randuri”, „Coloane” şi „Valori”. De exemplu, puteţi adăuga o coloană cu numele produselor în secţiunea „Randuri” şi o coloană cu valorile vânzărilor în secţiunea „Valori”.
După ce aţi adăugat câmpurile dorite, puteţi utiliza filtrele din tabelă pentru a afişa doar anumite date sau pentru a sorta datele după diverse criterii.
Sper că acest răspuns vă ajută să înţelegeţi mai bine ce este o tabelă pivot în Excel şi cum puteţi să o utilizaţi pentru a analiza datele dvs. Dacă aveţi întrebări suplimentare, nu ezitaţi să întrebaţi!
Excel Pivot Table
Create a PivotTable to analyze worksheet data – Microsoft Support
Create a PivotTable in Excel for Windows · Select the cells you want to create a PivotTable from. · Select Insert > PivotTable. · This will create a PivotTable …

How to Create Pivot Tables in Excel (Easy Tutorial)
Insert a Pivot Table · 1. Click any single cell inside the data set. · 2. On the Insert tab, in the Tables group, click PivotTable. Insert Excel Pivot Table. The …

Create and edit pivot tables – Google Workspace Learning Center
Create a pivot table manually „” · In Sheets, open your spreadsheet and select the columns with the data that you want to analyze. · Click Insert · Under Insert to …
How to make and use Pivot Table in Excel
30 sept. 2022 … 2. Create a Pivot Table. Select any cell in the source data table, and then go to the Insert tab > Tables group > PivotTable.

Create & use pivot tables – Computer – Google Docs Editors Help
Add or edit pivot tables · On your computer, open a spreadsheet in Google Sheets. · Select the cells with source data you want to use. · In the menu at the top, …
How to Create a Pivot Table in Excel: A Step-by-Step Tutorial
31 dec. 2021 … Enter your data into a range of rows and columns. · Sort your data by a specific attribute. · Highlight your cells to create your pivot table.

Creating a Pivot Table in Excel – Step by Step Tutorial
Click anywhere in the dataset. · Go to Insert –> Tables –> Pivot Table. Creating a Pivot Table in Excel – Insert · In the Create Pivot Table dialog box, the …

Pivot table – Wikipedia
A pivot table is a table of grouped values that aggregates the individual items of a more extensive table within one or more discrete categories.
How to Group Excel Pivot Table Data Fix Problems
23 aug. 2022 … Group Dates by Week · Right-click on one of the dates in the pivot table. · In the popup menu, click Group · In the Grouping dialog box, select …

Excel Pivot Tables | Exceljet
You can think of a pivot table as a report. However, unlike a static report, a pivot table provides an interactive view of your data. With very little effort ( …

Excel Pivot Tables
Overview of PivotTables and PivotCharts – Microsoft Support
You can use a PivotTable to summarize, analyze, explore, and present summary data. PivotCharts complement PivotTables by adding visualizations to the …

PivotTables object (Excel) | Microsoft Learn
29 mar. 2022 … The PivotTables property of the Workbook object does not return all … new PivotTable report from a Microsoft Excel database (contained in …

Excel Pivot Table Tutorial
Pivot Table Excel Tutorial – YouTube
20 mai 2019 … Learn how to use PivotTables in Excel with this step-by-step tutorial for beginners. Find out how to insert pivot tables and how to use …

Excel Pivot Tables Tutorial
Excel Pivot Tables Tutorial, PivotTable is an extremely powerful tool that you can use to slice and dice data. In this tutorial, you will learn these …

Excel Pivot Table Tutorial – 5 Easy Steps for Beginners
How to build a pivot table: A case study · 1. Clean your data · 2. Insert pivot table · 3. Choose where to place your pivot table · 4. Select what your pivot table …
