Cred ca acum jumate de an in urma Google a lansat Datastudio. Un serviciu care te ajuta sa afisezi tot felul de rapoarte din google analytics, adwords si multe alte servicii, inca nu le-am studiat pe toate.

Acum o luna in urma acest serviciu a inceput sa fie disponibil si pentru Romania.

De atunci am inceput sa ma joc cu el. Avand o cont de adwords activ am inceput sa generez tot felul de rapoarte interesante.

Grafic Cronologic cu clicuri, rata de conversie, cost conversie, conversii

Din tabel se vede, ca sunt pe drumul cel bun 🙂

  1. Clicuri cu albastru: Clicurile sunt cat de cat stabile, se vede si dupa linia albastra mai putin vizibila ca in viitor vor fi cam tot atatea. Insa eu cred ca o sa creasca numarul de clicuri, pentru ca in timp mai adaug si alte campanii cu alte categorii de produse.
  2. Rata de conversie prin clicuri cu rosu: Rata de conversie se vede ca are o tendinta de crestere. A inceput cu 0.06% 🙂 (stiu e foarte mica). Si acum a ajuns la 0.73%. Tot este mica, dar cum se vede in grafic are tendinta de crestere. Totusi nisa este articole copii unde cred eu ca este concurenta destul de mare. Sau poate ca asa ma linistesc eu pe mine.
  3. Conversii cu galben: Conversiile la fel se vede o crestere, asta inseamna ca e bine. Numarul de conversii creste pe zi ce trece.
  4. Cost/Conversii cu verde: Asta este singurul indicator care este bine sa fie mic 🙂 si dupa cum se vede in grafic este in descrestere.

Ca o concluzie, acest grafic te ajuta sa vezi daca mergi bine cu optimizarile campaniei adwords.

Saaaau… daca campania ta de adwords este administrata de o agentie cere-i acest grafic si vei vedea in timp real, daca contul tau merge in sus, sau in jos.

Conversii, Costul Total si Costul pe Conversie in dependenta de Oras

Iarasi un raport interesant in care poti sa descoperi ca de fapt un anume oras te costa scump per conversie. Si atunci il excluzi din campanie sau micsorezi pretul pe orasul respectiv

Rata de conversie dupa dispozitive ultimele 28 de zile

Iarasi un raport foarte important care iti arata, rata de conversie in dependenta de dispozitiv. Sau cat te costa un client de pe mobil si cat de costa de pe desktop

In tabel se vede ca diferenta intre mobil si desktop, nu este mare, insa inainte de a schimba thema site-ului, rata de conversie si costul pe dispozitive mobile era jalnica fata de desktop.

Se vede mai jos cum a scazut costul per conversie pe mobile dupa ce am schimbat aspectul site-ului. Sau nustiu neaparat daca e vorba de aspect, pentru ca am schimbat si versiunea platformei. Unde formularyul de completare a comenzii este mult mai intuitiv.

Si cam atat, mai dati-mi niste idei de rapoarte, ca mie momentan nu imi vin in cap.

Am facut o copie la acest raport, am scos niste date mai private, ma refer la nume campanii si termeni de cautare

Poti intra aici sa vezi raportul in timp real https://datastudio.google.com/open/0B0LBXyLs_OESeVI3dXA0Q0RUVDQ

Sau credca poti sai faci si o copie, in contul tau de google datastudio.

Share This