Probabil ai auzit de WebMaster Tools de la Google si ai inteles ca ar trebuii sa il folosesti, dar nu ai avut inca timpul necesar sa il dedici. De-ar exista o cale simpla pentru a gestiona toate serviciile Google dintr-un singur loc, ce bine ar fi!

Ei bine, Google tocmai ce a lansat un nou plugin inca in faza de beta testing exact pentru a face ceea ce tocmai am zis.

Se numeste Google Publisher Plugin, si pentru inceput, ofera doar gestionare pentru AdSense si WebMaster Tools, dar ne indica ca vor exista mai multe servicii dupa ce trece de faza de testare.Aceasta este sansa ta de a porni de la inceput folosind acest minunat plugin produs direct de catre Google.

In trecut, verificarea site-ului tau inseamna sa incarci fisierele prin FTP sau sa adaugi un cod la antetul sau subsolul fisierelor tale. Cu acest nou plugin, poti verifica site-ul tau cu Google WebMaster Tools printr-un simplu click.

In tutorialul de azi, ne vom concentra pe WebMaster Tools, si in urmatoarele tutoriale vom parcurge instalarea si integrarea AdSense in detaliu.

Aceste fiind spuse, sa incepem.

Inainte de a incepe

Daca nu ai facut-o inca, este o idee buna sa iti deschizi un cont Google. Daca ai o adresa Gmail, ai deja contul, trebuie doar sa il integrezi cu contul de WebMaster Tools.

Daca Website-ul este un site de afaceri, iar contul Gmail este unul personal, poti inregistra un cont nou doar pentru afacere. Contul Google este gratuit si te va ajuta sa iti pastrezi toate servicile Google impreuna intr-un singur loc cu un simplu login.

Instalarea

Google Publisher Plugin este disponibil la liber, deci instaleaza-l ca pe oricare alt plugin. Odata instalat si ajunsi la setarile acestuia, vei vedea o imagine asemanatoare cu asta:

Click pe butonul “Get Started” si vei fi redirectionat pentru a-ti verifica site-ul.

Click pe butonul albastru “Verify”, si vei fi directionat inapoi la ultima pagina  pentru a configura plugin-ul.

In casuta de WebMaster Tool, click pe “Manage Site” si vei fi redirectionat catre pagina de WebMaster Tools.

Probabil vei nota ca nu este nimic special de aratat deocamdata pentru ca site-ul tau este nou. Dureaza putina vreme pana cand Google va incepe sa iti urmareasca site-ul si sa iti dea informatii folositoare. Google va avea nevoie sa inceapa procesul de “crawling” pe site-ul tau inainte sa poate identifica “Crawl Errors”.

Dar vei avea o ideea imediat despre cateva lucruri importante pe care trebuie sa le faci, cum ar fi sa prezinti un “Sitemap”. Acestea sunt foarte usor de setat cu plugin-uri precum Google XML Sitemaps, si nu este motiv sa nu il ai.

Vei nota ca toate tipurile de informatii sunt disponibile aici, incluzand “Structured Data”, “Data Highlighter”, “HTML Improvements” si “SiteLinks”. Cred ca informatiile referitoare traficului sunt cele mai interesant si folositoare.

  • Search Queries este despre ceea ce persoanele au cautat pentru a ajunge pe site-ul tau.
  • Link to your Site sunt link-urile spre site-ul tau de pe alte site-uri. Cu alte cuvinte, vezi ce alte site-uri iti trimite trafic pe site-ul tau.
  • Internal Links este important pentru utilizatori pentru  a gasii mai multe informatii asociate si ajuta Google sa afle mai multe despre ce este important pe site-ul tau.
  • Manual Actions permite lui Google sa gaseasca lucruri de pe site-ul tau care folosesc tehnici de spam si fac ca site-ul tau sa retrogradeze in motoarele de cautare sau chiar sa fie eliminat. Vei primi de asemenea informatii despre actiunile pe care ar trebuii sa le faci pentru a rezolva problema.

Dupa ce WebMaster Tools este verificat, plugin-ul iti ofera un link rapid catre contul tau WebMaster Tools. Nu vei putea vedea instrumentele din panoul de WordPress.

Sursa: http://code.tutsplus.com