Utm-etichetele sunt un instrument care ajută la trimiterea unor parametri suplimentari despre sursa de trafic către sistemul de analiză.

Acest lucru permite agentului de publicitate să segmenteze utilizatorii în funcție de un anumit tip și comportament și, de asemenea, să analizeze obiectivele finale – vânzări.

În acest articol vom lua în considerare:

  1. Cum să utilizați corect etichetele utm în publicitatea contextuală a Yandes.Direct și Google Adwords.
  2. Variante de utilizare a valorilor statice și dinamice.

Ce este o etichetă utm?

Fiecare etichetă constă din 2 părți: _utm-value și variable .

Valorile sunt  responsabile pentru sortarea informațiilor transmise în sistemul de analiză, care asigură gruparea variabilelor transferate. Valorile sunt statice.

Variabilele sunt  afișate în sistemul de analiză și sunt setate de utilizator într-o formă arbitrară. Etichetele sunt delimitate de separator &.

Există etichete obligatorii și opționale. După cum reiese din titlu, etichetele obligatorii ar trebui să fie utilizate în orice moment și, dacă este necesar, ar trebui folosite opțional.

În tabelul de mai jos ne vom uita la mărcile utm existente, la notația lor și exemple de utilizare. Pentru comoditate, ele sunt împărțite în două grupe – obligatorii și opționale.

Utm-etichetă valoare descriere
obligatoriu
utm_source Sistem de publicitate:

Facebook Ads
Google Adwords

utm_source = Facebook_Ads
utm_source = Google_Adword
utm_medium Tip de trafic:

cpc (plata pe clic)
cpm (plata pe impresie)
livrare prin e-mail

 

utm_medium = cpc
utm_medium = cpm
utm_medium = e-mail

utm_campaign Campanie publicitară:

Jucarii
pentru copii Baby Carucioare

utm_campaign = kids_toys
utm_campaign = copii_strollers
facultativ
utm_term Cuvântul cheie care a declanșat anunțul utm_term = klychevoe_slovo
utm_content Tip de anunț utm_content = text
utm_content = text_2
utm_content = banner

În plus față de etichetele utm-etichete standard ale sistemului de publicitate contextuală, Google Adwords pot transmite propriile parametri.

Taguri UTM pentru Google Adwords

Adwords vă permite, de asemenea, să legați parametrii proprii la adresa URL. Funcția se numește ValueTrack.

Conține următoarea listă de parametri:

parametru valoare descriere
{Rețea} tipul de site: căutare sau context g  (căutare Google),  s(parteneri de căutare) sau d (GDN)
{} Plasare loc de joacă, numai pentru Rețeaua de display Google adresa site-ului
{Adposition} poziția anunțului 1t2 (pagina 1, sus, locul 2),  1s3  (pagina 1, dreapta, locul 3) sau  niciuna  (KMS)
{Creative} unic ID de anunț 16541940833  (pentru a vedea identificatorul din AdWords, adăugați coloana corespunzătoare în fila)
{Matchtype} tipul de potrivire a cuvintelor cheie e  (potrivirea exactă),  (fraza) sau   (larg)
{Keyword} cuvinte cheie cuvinte cheie
{Dispozitiv} tip de dispozitiv m  (telefon mobil),   (tablet PC) sau   (calculator, laptop)
{Target} categorie de destinații de plasare (numai pentru direcționarea către destinații de plasare) Clasamentul de plasare (de ex.  Gătit )
{ifsearch: search} pe de căutare pentru spectacol căutare
{ifcontent: content} Afișați în Rețeaua de display conținut
{AdType} tipul de unitate de anunțuri (numai pentru campaniile care vizează produsele) pla (lista de produse ),  pe (extensia “informații suplimentare despre produs”)
{Devicemodel} marca și modelul dispozitivului Apple + iPhone
{copie: doppler} text de sitelinkuri sau informații despre produs. dopssylka
{ifmobile: mobil} afișează pe dispozitivul mobil. În loc de un cuvânt după colon, puteți scrie orice valoare. mobil dacă apare clicul cu anunțul contextual

Dacă sarcina principală a etichetelor utm este transferul datelor din Google AdWords în Google Analytics, recomand să nu utilizați etichete în aceste scopuri. În acest caz, este suficient să conectați conturile acestor două sisteme.

 

Concluzii:

  1. Atunci când utilizați etichetele utm, excludeți posibilitatea unei scurgerări nesemnificative a fondurilor bugetare.
  2. Nu urmăriți rata de conversie: puteți îmbunătăți în mod semnificativ rata de conversie, dar puteți reduce semnificativ RPM-ul. Concentrați-vă pe profit – ROI.
  3. UTM-etichetele ar trebui să devină un instrument favorit al comerciantului de internet.

În plus față de utilizarea tradițională, acestea pot fi folosite offline, de exemplu, pentru a urmări utilizarea codurilor QR sau pentru transferurile din materialele distribuitoare – în acest scop folosim serviciile de legatur scurte 😉

Aboneaza-te

Aboneaza-te

Fii la curent cu ultimele tehnologii din domeniul online

V-ați abonat CU SUCCES

Share This