Cost conversie înseamnă, cat te costa un client. Daca luam ca exemplu platforma de promovare google adwords, atunci cost conversie este valoare pe care o platesti in adwords pentru un client. SI se calculeaza in felul urmator. In adwords prin promovare dupa un cuvant cheie ai reusit sa aduci pe site 100 de vizitatori, pentru acestia ai platit pentru fiecare click (adica vizitator) 0.5 lei per click(vizitator). Asta inseamna ca pentru 100 de vizitatori ai platit 50 de lei. Din acesti vizitatori a cumparat decat 1 (client). Rezulta ca pentru un client ai platit 50 de lei. Asta este costul per conversie. Cu cat datele sunt mai mari cu atat precizia este mai mare. Asta a fost un intro. Acum sa vorbim despre costul conversiei vs dispozitive.

Un avantaj mare in adwords este ca google ne permite sa urmarim costul conversie dupa dispozitive. Asa mi-am dat eu seama ca ma costa foarte scump conversiile pe dispozitive mobile.

Ce inseamna asta de fapt? Ca cei care ajungeau din reclama pe site-ul meu de pe telefon nu reuseau sa faca comanda pentru ca site-ul meu pe mobile nu era suficient de clar. Si multi renuntau in a finaliza comanda.

Dupa ce am actualizat platforma si am schimbat thema site-ului, finalizarea comenzii a devenit mult mai simpla pe dispozitive mobile si costul de conversie a scazut mult.

Acum verifica care este costul tau per conversie in adwords?

Share This