Selectează o Pagină

Salut în acest articol vreau sa vorbesc despre, cum sa alegi o tema potrivita pentru magazinul tău pe prestashop.

Aspectul site-ului este unul din cel mai important criteriu care influențează rata de conversie a magazinului.

In primul rând trebuie sa intri pe https://addons.prestashop.com/en/3-templates-prestashop

Unde găsești toate temele de prestashop. In partea stângă ai o bara laterala unde poti seta filtre pentru compatibilitate versiuni prestashop, stil, functionalitati, categoria de activitate si altele.

Eu de obicei selectez doar versiunea de prestashop, pentru ca ma interesează doar teme care funcționează pe 1.7.

Sa zicem ca facem un filtru după versiune –1.7 și după categoria – Kids & Toys Themes 

Si pentru ca ne interesează doar cele mai populare, în partea de sus la Sort By selectam – Popularity

Care sunt criteriile în alegerea unei teme prestashop?

Dupa ce avem acest filtru începem sa studiem cel putin primele 3 teme. Daca nu ne decidem putem sa merge și mai departe sau sa facem alte filtre.

Cum analizam o tema prestashop?

  • Analizam pagina principala. Cad de clara este, adică cât de ușor este de navigat și cât de citibile sunt blocurile de pe prima pagina. De obicei prima pagina este foarte încărcată și formata din mai multe blocuri, Când te uiți la pagina respectiva cât de repede îți dai seama ce categorie de produse se afla în blocul respectiv. Testam pagina principala la viteza de încărcare, de preferat sa nu fie peste 3 secunde, de obicei e greu de obținut pentru prima pagina 3 secunde, pentru ca are multe elemente, dar totuși, maxim 6 cai :).
  • Analizam pagina de Categorii. Acestea probabil sunt cele mai importante pentru un magazin online, pentru ca de obicei traficul din canalele de promovare îl direcționezi către paginile de categorii. Aici trebuie sa verifici cât de intuitiv sunt așezate cardurile de produse, ce informații conțin, adică, in primul rand imagine, nume produse, preferat si o scurta descriere, pret si cred ca ajung, altfel sunt prea multe informatii si incarca pagina.
  • Analizam pagina de produs. Pe aceasta pagina se pune accent pe produs, aici clientul ia decizia de cumpărare. Exact pe aceasta pagina trebuie sa fie cat mai putine elemente ce nu au legatura cu produsul. Accentul maxim trebuie sa fie pe produs si din primele 3 secunde vizitatorul trebuie sa vada imaginile, pretul si detaliile produsului. Alte elemente, gen lista de categorii, carduri cu alte produse, in general bara din treapta este bine sa nu fie. Mai ales pe primul ecran. Daca vizitatorul nu este multumit, incepe sa dea scrol, e , aici noi deja putem sa-i bagam si alte elemente sau produse.
  • Analizam pagina de comanda. Si nu în ultimul rând facem o comanda de test, sa vedem cât de simplu este sa finalizam o comanda.

Recomand

Sa faceți un tabel cu punctaj de relevanta. Alegeți 3 teme, definiți câteva criterii de alegere și atribuiți punctajul fiecărei teme, ceva de genu

La final o sa primiți o tema cu cel mai mare punctaj de relevanta și probabil asta o sa fie tema care vi se potrivește cel mai bine.

Insa trebuie de ținut cont ca gusturile nu se discuta si aici va pot veni in ajutor prietenii vostri sau grupuri de pe facebook gen comert electronic sau prestashop romania

Pentru cei care sunt la inceput de drum, am creat un curs complex de creare magazin online pe platforma prestashop. Aici veti invata, de la zero, toti pasii pentru un magazin functional: https://goldensite.ro/produs/realizare-magazin-online

P.S Pentru a testa viteza de incarcare puteti accesa urmatorul link: https://tools.pingdom.com/

Share This