Selectează o Pagină
Un tabel pivot este o caracteristică a programului Microsoft Excel care vă permite să analizați și să prezentați datele într-o formă mai ușor de înțeles. Puteți utiliza un tabel pivot pentru a crea rezumate de date, pentru a găsi relațiile dintre diferitele elemente ale datelor și pentru a lua decizii mai bune bazate pe aceste informații.

Pentru a crea un tabel pivot, trebuie să aveți un set de date într-un tabel Excel. Apoi, puteți utiliza interfața de creare a tabelului pivot pentru a selecta câmpurile din tabelul dvs. care doriți să fie incluse în tabelul pivot și pentru a specifica cum doriți să fie prezentate aceste date. De exemplu, puteți utiliza un tabel pivot pentru a afișa suma totală a vânzărilor pentru fiecare categorie de produs sau pentru a afișa numărul de întâmplări dintr-un câmp specific pentru fiecare an.

Tabelul pivot este un instrument puternic pentru analiza datelor și poate fi utilizat într-o varietate de situații, inclusiv pentru a răspunde la întrebări despre performanța afacerii, pentru a urmări vânzările și pentru a analiza trendurile de date.

Pivot Table Excel

Create a PivotTable to analyze worksheet data – Microsoft Support

Create a PivotTable in Excel for Windows · Select the cells you want to create a PivotTable from. · Select Insert > PivotTable. · This will create a PivotTable …

support.microsoft.com

Create a PivotTable to analyze worksheet data - Microsoft Support

How to Create Pivot Tables in Excel (Easy Tutorial)

Insert a Pivot Table · 1. Click any single cell inside the data set. · 2. On the Insert tab, in the Tables group, click PivotTable. Insert Excel Pivot Table. The …

www.excel-easy.com

How to Create Pivot Tables in Excel (Easy Tutorial)

Create and edit pivot tables – Google Workspace Learning Center

Create a pivot table manually „” · In Sheets, open your spreadsheet and select the columns with the data that you want to analyze. · Click Insert · Under Insert to …

support.google.com

How to make and use Pivot Table in Excel

30 sept. 2022 … 2. Create a Pivot Table. Select any cell in the source data table, and then go to the Insert tab > Tables group > PivotTable.

www.ablebits.com

How to make and use Pivot Table in Excel

Create & use pivot tables – Computer – Google Docs Editors Help

Add or edit pivot tables · On your computer, open a spreadsheet in Google Sheets. · Select the cells with source data you want to use. · In the menu at the top, …

support.google.com

Pivot table – Wikipedia

A pivot table is a table of grouped values that aggregates the individual items of a more extensive table within one or more discrete categories.

en.wikipedia.org

How to Create a Pivot Table in Excel: A Step-by-Step Tutorial

31 dec. 2021 … Enter your data into a range of rows and columns. · Sort your data by a specific attribute. · Highlight your cells to create your pivot table.

blog.hubspot.com

How to Create a Pivot Table in Excel: A Step-by-Step Tutorial

Creating a Pivot Table in Excel – Step by Step Tutorial

Click anywhere in the dataset. · Go to Insert –> Tables –> Pivot Table. Creating a Pivot Table in Excel – Insert · In the Create Pivot Table dialog box, the …

trumpexcel.com

Creating a Pivot Table in Excel - Step by Step Tutorial

How to Set Up Excel Pivot Table for Beginners – Contextures

10 nov. 2022 … Having trouble with Excel pivot tables? What goes where? See how to plan, get ideas, build what you need. Sample Excel file, written steps, …

www.contextures.com

How to Set Up Excel Pivot Table for Beginners - Contextures

How to rename a GROUP in a Pivot table

Hi, trying to rename a GROUP in a Pivot table. eg I have 3 groups which are for 3 yrs sales, 2007, 2008 and 2009. In the pivot table, they are just named

groups.google.com

Pivot Table Excel Tutorial

Pivot Table Excel Tutorial – YouTube

20 mai 2019 … Learn how to use PivotTables in Excel with this step-by-step tutorial for beginners. Find out how to insert pivot tables and how to use …

www.youtube.com

Pivot Table Excel Tutorial - YouTube

Excel Pivot Tables Tutorial

Excel Pivot Tables Tutorial, PivotTable is an extremely powerful tool that you can use to slice and dice data. In this tutorial, you will learn these …

www.tutorialspoint.com

Excel Pivot Tables Tutorial

How to Create Pivot Table in Excel: Beginners Tutorial

29 oct. 2022 … 2-Dimensional pivot tables · Activate the Sales Datasheet · Click on INSERT tab · Click on Pivot Chart & Table button · Select all the data. Excel …

www.guru99.com

How to Create Pivot Table in Excel: Beginners Tutorial

Excel Pivot Table Tutorial – 5 Easy Steps for Beginners

How to build a pivot table: A case study · 1. Clean your data · 2. Insert pivot table · 3. Choose where to place your pivot table · 4. Select what your pivot table …

www.goskills.com

Excel Pivot Table Tutorial - 5 Easy Steps for Beginners

An Introduction To Pivot Table in Excel

15 iul. 2022 … Insert Pivot Tables · Click on any cell in a data set. · On the Insert tab, in the Tables group, click PivotTable.

www.simplilearn.com

An Introduction To Pivot Table in Excel