Atat ma costat reclama in adwords pana cand am descoperit. Probabil daca mai continuam, ma costa si mai mult.

Emag fiind cel mai popular magazin online, oamenii au inceput sa caute in gogole: nume produs + emag. Numarul acesta de cautari este foarte mare. Asta am observat eu in google statistica din google adwords. Au ajuns sa fie chiar mai populare decat numele produsului in sine. La inceput m-am gandit ca daca, tot cauta produsul asta la emag si ma vede pe mine, poate cumpara de la mine. Si nu am adaugat acest cuvant la negative.

Peste ceva timp am observat o converise care in termenul de cautare avea cuvantul emag. Si in momentul ala am zis ca, am avut dreptate :).

Termenul de cautare emag in adwords

Aceasta bucurie a durat ceva 🙂 pana cand intr-o zi am generat raportul cu termeni de cautare din secțiunea Rapoarte din Adwords si am început sa-l studiez in detaliu.

Am exportat tabelul cu termenii de cautare in excel si am inceput sa analizez.

Am băgat tabelul in power query din excel (o functie foarte misto si relativ noua in excel). Am facut cateva corecturi, editari, dupa care l-am inserat in Pivot Table.

Deja in acest tabel am zis eu sa fac un filtru dupa termenii de cautare care contin cuvantul emag, respectiv, sa-mi afiseze numarul de afisari, clicuri, cost si conversii.

A rezultat urmatorul total:

Row Labels Sum of Afișări Sum of Clicuri Sum of Conversii Sum of Cost
Grand Total 2635 1153 1 185.72

In concluzie conversia dupa termenul de cautare care contine cuvantul emag, ma costa 185 de lei, poate si mai mult daca nu il adaugam in cuvinte cheie negative.

Bineînțeles ca asta nu e o lege si in cazul tau poate sa fie invers. Sunt foarte multi factori care influenteaza la aceasta cifra, incepand cu campania de promovare si optimizarile acesteia pana la funcționalitatea site-ului. Sunt o mie si unu factori.

Si la mine poate ca aceasta cifra ar trebui sa arate altfel, daca asi mai face cateva imbunatatiri pe site sau in campanie, dar pana cand asta este cifra mea.

Pana la urma e si normal ca costul sa fie mare dupa un cuvant cheie care contine concurenta. Clientul daca scrie in google, numele unui magazin, inseamna ca vrea sa cumpere de la el, are incredere in acest magazin.

Dar… totuși, asta nu inseamna ca nu te poti promova dupa termenii de cautare a concurentilor. De exemplu daca tu stii ca un client iti aduce in medie 200 de lei per comanda/comenzi, atunci iti permiti sa platesti si 100 de lei, tot esti in profit. Dar cand esti la inceput nu prea iti permiti. Si atunci te starui sa te afisezi pe cuvinte cheie cu o rata de conversie cat mai mare.

Dupa ce am adaugat acest termen la negative, a inceput sa creasca conversiile, acum nustiu daca motivul e doar cuvantul emag, pentru ca mai facusem cateva optimizari. Dar sigur a jucat un rol important si acest lucru.

Pentru ca sa eliberat loc pentru afisari dupa alte cuvinte chiei care probabil au o rata de converise mult mai mare.

Cat costa un cuvânt in adwords?

Acum vreau sa merg mai departe, vreau ca fiecare termen de cautare sa-l impart in cuvinte, dupa care fiecare cuvant sa-i fac suma de afisari, clic, cost si conversii, si in felul asta voi avea un tabel cu fiecare cuvânt in parte și rata de conversie a acestuia. In felul asta voi putea monitoriza fiecare cuvant in parte si voi sti care cuvant are o rata de conversie buna, si care nu.

 

Share This