In articolul anterior am vorbit un pic despre campanii adwords si cum sa vezi daca campania ta este profitabila sau nu. https://goldensite.ro/blog/google/adwords/1-0-campanii-adwords-cum-sa-creezi-o-campanie-eficienta-in-google-adwords

In acest articol noi o sa cream o campanie adwords de căutare.

Anunt: Vizitează pagina de cursuri

Cum sa creezi o campanie de căutare în google adwords?

Astăzi adwords încearcă sa segmenteze campaniile astfel încât promovarea sa fie mai ușor de controlat. Înainte erau 2 tipuri de campanii:

Campanie de căutare și Campanie de Display. Insa astăzi sunt deja peste 6 tipuri de campanii. O sa discutam si despre restu. Acum însa ne concentram pe campania de căutare.

In panoul nostru de administrare google adwords apăsăm butonul rosu pe care scrie CAMPANIE.

Din lista selectam “Numai Rețeaua de căutare”

creare campanie de cautare in google adwords pas cu pas

In următoarea fereastra noi avem de făcut câteva setări de baza ale unei campanii.

Ca sa înțelegeți mai bine ce înseamnă o campanie și care ar fi denumirea, o sa va descriu câteva setări care se fac într-o campanie si in acest fel veti da seama la ce nivel se creaza o campanie. Intr-o campanie se definește bugetul zilnic care se consuma pentru campania respectiva, zona geografica în care va fi afișată o campanie, pe ce dispozitive sa se afișeze reclama, suma per click, cu toate ca asta se poate modifica și la nivel de grup și cuvânt cheie, și tot felul de extensii de anunțuri.

Eu structurez in felul urmator – pentru fiecare produs/serviciu creez o campanie de cautare separat si o denumesc in felul urmator

1.1-Nume Campanie-Căutare

1.1 – îmi permite sa ordonez campaniile astfel încât sa nu fie un haos. Pentru ca vor urma și celelalte campanii. De exemplu 1.2 Campanie de Display

Nume Campanie – este deja campania în sine care de multe ori este numele produsului sau serviciului.

Căutare – înseamnă tipul campaniei.

setarile campaniei de cautare in google adwords

 

  1. Numele campaniei.

    Introducem numele campaniei adwords. Il scriem in asa fel incat sa fie usor de inteles. Dupa modelul de mai sus, un numar de ordin, nume produs/serviciu si tipul campaniei.

  2. Tip campanie

    Bifam – Toate funcțiileToate funcțiile și opțiunile disponibile pentru Rețeaua de căutare – aceasta ne permite sa beneficiem de toate functiile din campania de cautare adwords. Celelalte optiuni sunt mai specifice pentru anumite directii de afisare.

  3. Import campanie existenta

    Aici putem alege sa importam toate setările dintr-o campanie adwords existenta, in caz ca avem deja setata o campanie de adwords.

  4. Retele.

    Campania de căutare google adwords se afișează în motorul de căutare google, însă exista i parteneri care au adaugat pe site-ul lor motorul de cautare de la google. Ce inseamna asta? Adica proprietarul unui site in loc de motorul de cautare obisnuit de pe site, poate adauga motorul de la google pe site-ul sau, si cand cineva cauta ceva in casuta de cautare, persoanei respective i se vor afisa rezultatee din motorul de cautare google.

  5. Dispozitive

    Aici in mod normal ar trebui sa avem opțiunea sa selectam tipurile de dispozitive pe care sa afisam anunturile noastra, insa nu avem de bifat nimic. Oricum la nivel de anunt putem selecta sa se afiseze un anunt anume doar pe tablete si dispozitive mobile.

  6. Locații

    Aici noi alegem locatia, adica unde sa se afiseze anuntul nostru. In caz ca serviciul nostru, il prestam doar intr-o zona anume, atunci dam click pe “Doresc sa aleg”. Si in casuta de mai jos introducem orasul sau tara.

De exemplu eu am incercat sa caut “Bucuresti Sector 3” insa google nu stie asa ceva.

Gestionarea campaniei – Google AdWords – alege locatia de afisare

Si cum adaugăm în acest caz o zona anume în google adwords?

Apăsăm butonul “Căutare avansata” în dreptul căsuței de căutare, unde am scris mai devreme București Sector 3.

In fereastra deschisa noi avem harta lumii unde putem naviga exact la zona care ne interesează și sa adaugăm direcționare către o zona cu o raza anumite în km.


Setare Limbi, Strategii de licitare, extensii de anunțuri.

setare campanie google adwords

  1. Limbi.

    Alegem limba utilizatorului caruia noi vrem sa-i afisam anuntul nostru. Ce se are in vedere prin “limbi”? De fapt nu este neaparat vorba despre limba care o vorbeste utilizatorul, ca na.. e mai greu sa-ti dai seama, ci de limba calculatorului pe care il foloseste utilizatorul. Acest lucru este mai usor de urmarit. SI in acest caz pentru noi este recomandat sa adaugam limba engleza cat si limba romana. Pentru ca majoritatea utilizatorilor din romania, calculatoarele sunt setate in limba engleza. Asta nu inseamna deloc ca daca veti seta limba engleza, anunturile se vor afisa, doar utilizatorilor care vorbesc sau locuiesc in america. Este vorba doar de limba dispozitivului. Si oricum noi am setat mai devreme zona in care anunturile noastre sa fie afisate.

  2. Strategie de licitare.

    Strategia de licitare in adwords ne permite sa gestionam prețul pe click pe care suntem dispusi sa-l dam pentru un click pe anuntul nostru. Aici dacă ne permite bugetul putem selecta ca adwords sa seteze suma licitata – bifand: AdWords va seta sumele mele licitate pentru a ajuta la maximizarea numărului de clicuri în limita bugetului meu vizat. In caz ca bugetul nostru este limitat, noi vom seta manual pretul pe click si in acest fel vom avea mai putine click-uri, insa vom economisi bugetul. Aceasta este o solutie buna pentur inceput cand bugetul este limitat.

  3. Sumă licitată standard.

    Aici setam suma licitatata standard pentru click pe anunțul nostru, adică acces pe site.

  4. Buget.

    Aici noi adaugăm bugetul zilnic. Adica câți bani suntem noi dispuși sa cheltuim zilnic pentru aceasta campanie. Acest buget ne permite sa limitam suma cheltuita pentru o campanie. In caz ca anunturile noastre o iau razna si incep sa se afiseze la greu, ele se vor afis doar in limita bugetului zilnic. Deci pentru inceput punem un buget mai mic si intimp il marim cate putin dac este cazul. Pe parcurs noi o sa slefuim campania si o sa vedem care este bugetul optim zilnic. Oricum este bine ca bugetul zilnic sa fie un pic mai mare decât consumați zilnic, pentru ca sa aibă unde sa tinda campania.

  5. Metoda de difuzare (avansată) 

    Aici avem 2 opțiuni: Metoda de difuzare standard: optimizați difuzarea anunțurilor, cheltuind bugetul în mod uniform de-a lungul timpului (recomandat) si Accelerată: nu optimizați difuzarea anunțurilor, cheltuind mai rapid bugetul. Acest lucru poate duce la epuizarea timpurie a bugetului. Adica, noi putem sa afisam anuntul nostru rapid, de exemplu intr-o ora, pana se epuizează bugetul sau sa extindem difuzarea toata ziua. In ce condiții sunt bune aceste opțiuni? Pentru început este bine sa folosim metoda standard cand anunțurile se difuzează de-a lungul timpului. In acest fel noi strangem statistica pe o perioada anumita, dupa care noi putem vedea in ce ore sau efectuat mai multe conversii si in acest fel sa acceleram afisarile pentru perioada respectiva. A doua varianta ar fi in cazul in care noi avem un stoc mare si vrem imediat sal realizam, sau suntem la inceput de zi, si vrem in prima zi sa generam un flux de potentiali clienti si pe urma toata ziua sa lucram cu ei.

  6. Extensii de anunțuri.

    O funcție foarte importanta pe care multi nu o folosesc. Aceasta funcție mărește anunțul nostru, devine mult mia vizibil, creste rata de click-uri, si in genere aduce doar beneficii, O sa discutam intr-un articol separat despre aceste extensii de anunțuri din adwords.


Setări avansate campanie de căutare google adwords.

setari avansate google adwords campanie de cautare

      1. Programare: data de începere, data de încheiere, programarea anunțului.

        Programarea anunțului se poate face după data de începere, data de terminare a campaniei. De obicei aici nu schimb nimic, ca o data creata campania, inseamna ca vreau sa o sifuzez si pana cand vreau sa, asta la fel se controleaza cu pauza campaniei. Oricum aceasta functie este util in caz cand creezi mai multe campanii si vrei sa le programezi, sau vine o sarbatoare si vrei sa fii pregatit cu campania.

      2. Programarea anunțurilor.

        Cu ajutorul programării anunțurilor noi putem sa modificam afisarea anunturilor dupa zile sau ore. Deasemenea putem modifica pretul pe click dupa ore sau zile. Adica, daca noi in urma statisticii am identificat ca intre orele 9:00 si 12:00 avem cele mai multe conversii. Atunci pentru aceste ore noi marim bugetul astfel incat sa marim numarul de afisari ale anuntului. Sau am identificat ca luni sunt cele mai multe conversii fata de celelalte zile ale saptamanii. In acest caz noi cream o programare a anunturilor si dublam bugetul pentru vineri. Bineinteles ca acest lucru noi il putem face doar dupa ce avem o statistica.

      3. Metoda de difuzare: rotația anunțurilor

        Aceasta optiune este activa atunci cand noi avem mai multe anunturi intr-un grup de anunturi. Uitati-va intr-un grup noi adaugam mai multe cuvinte chei, deasemenea intr-un grup putem sa adaugam mai multe anunturi, insa pentru un cuvant cheie se poate afisa orice anunt din grupul respectiv, nu doar una. Pentru asta este aceasta functie, sa selectam care anunt sa se afiseze si dupa ce principiu. In mare anunturile se pot afisa uniform adica in mod egal dupa toate cuvintele cheie sau cu prioritate in dependenta de calitatea anuntului.
        De exemplu noi cream 3 anunturi intr-un singur grup. Noi vrem sa testam care dintre aceste 3 anunturi este cel mai bun. Noi lansam campania pe o perioada anumita si la – Metoda de difuzare: rotaţia anunțurilor bifam Alternare uniformă: anunţurile sunt afișate într-un mod mai uniform timp de 90 de zile, apoi sunt optimizate, si cu aceasta functie anunturile se vor afisa uniform adica, anunturile vor avea relativ acelsai numar de vizualizri, si noi vom putea vedea foarte usor care are un CTR mai mare.

      4. Anunțuri dinamice afișate în Rețeaua de căutare.

        Aceasta este o funcție relativ noua care ne permite sa ne afișăm în motorul de căutare google, fără sa adaugăm cuvinte cheie. Noi pur și simplu adaugăm adresa URL a site-ului nostru si google va afișa anunțurile în dependenta de conținutul care îl găsește pe site-ul nostru.

      5. Opțiuni pentru adresele URL din campanii (avansate)

        Aici pentru inceput nu modificam nimic, aici e nivel avansat si se foloseste in cazul in care vrem sa urmarim anuntul nostru.

Am ajuns la sfarsit. Inainte de a da click pe butonul Salvati, o sa va rog sa mai revizuiti inca o data toate setarile. Sa cititi fiecare optiune sa va ganditi ce funtie indeplineste si daca va avantajeaza sau nu. Daca ceva nu va este clar scrieti in comentarii si o sa incercam sa le rezolvam

Acum poti sa dai click pe butonul Salvati si continuati.

Bun… Deci cam atât pentru astăzi. Sper ca articolul a fost interesat pentru voi.

Intre timp am creat si o serie de tutoriale video despre google adwords le găsești aici

Vezi continuarea acestui articol: https://goldensite.ro/blog/google/adwords/1-2-cum-sa-creezi-un-grup-de-anunturi-in-adwords

In caz ca informațiile de mai sus au fost utile, apreciază acest articol cu un share, like, etc. Mulțumesc:).

P.S. Acesta este al doilea articol dintr-o serie de articole legate de campanii adwords. Intenționez sa creez o campanie de căutare și tot procesul sa-l înregistrez în articole. Asa ca dacă vrei sa fii la curent cu articolele următoare, subscrie la acest blog.

Canalul Goldensite pe Youtube https://www.youtube.com/user/goldensitero/featured
Pagina GoldenSite pe Facebook https://www.facebook.com/goldensite.ro/
Grupul WordPress Romania https://www.facebook.com/groups/wpromania/
Curs video – Creare Site pe WordPress https://goldensite.ro/project/creare-site-pe-wordpress

#adwords, #campaniedecautare, #googleadwords

Campanie de Căutare Google Adwords Pas cu Pas în Romana (Setari)

Vezi aici tutoriale google adwords https://goldensite.ro/google/adwords/curs-google-adwords

Aboneaza-te

Aboneaza-te

Fii la curent cu ultimele tehnologii din domeniul online

V-ați abonat CU SUCCES