Va salut.

Acest ghid conține informații detaliate de care veți avea nevoie atunci când optimizați Scorul de calitate Google AdWords. Din ea veți învăța:

  1. Care este scorul de calitate și ce factori îl afectează?
  2. O modalitate simplă de monitorizare a Scorului de calitate Google AdWords în Google Data Studio.

Înainte de a trece direct la articol, să determinăm ce afectează măsura calității anunțului.

Ce este scorul de calitate și de ce este important?

Mulți oameni confunda scorul de calitate cu evaluarea anunțurilor. Acestea sunt lucruri diferite.

Scorul de calitate este una dintre cele două condiții pentru clasarea anunțului.

Clasarea anunțului este un Scor de calitate înmulțit cu suma licitată (cost-pe-clic). În consecință, cu cât este mai mare Scorul de calitate, cu atât CPC-ul este mai mic.

Dacă prețul pentru un clic este clar, atunci cu scorul de calitate, totul nu este atât de clar.

Scorul de calitate este atribuit la nivel de cuvânt cheie și poate varia pe o scară de la 1 la 10.

Google AdWords nu împărtășește informații despre ce factori sunt utilizați pentru a calcula acest indicator, dar în funcție de referință principalii factori sunt:

  1. Relevanța anunțului la interogarea de căutare . Acesta este gradul în care textul dvs. de anunț corespunde interogării de căutare a utilizatorului.
  2. Calitatea paginii de destinație . Depinde dacă pagina se potrivește cu anunțul și cât de ușor este să găsești informațiile despre el.
  3. Rata de clic așteptată (CTR) a anunțului . Se calculează pe baza datelor istorice despre clicuri și afișări (luând în considerare factori precum poziția anunțului, extensiile și formatele care ar putea afecta vizibilitatea anunțului când a fost făcut clic pe clic).

În acest caz, fiecare dintre factorii enumerați nu oferă o estimare, dar corespunde unuia dintre cei trei parametri: peste medie, medie sau sub medie.

Aceste evaluări trebuie să fie ghidate atunci când se lucrează la îmbunătățirea indicelui calității.

Cu alte cuvinte: Daca vizitatorul cauta “cărucioare copii 3 în 1” atunci el în google trebuie sa vadă anunțul care conține titlu – “cărucioare copii 3 în 1” și când da click pe anunț, trebuie sa ajungă pe o pagina care conține numai “cărucioare copii 3 în 1”. Nu mașinuțe, nu jucării, nu scaune auto. Doar în acest caz scorul de calitate va fi unul bun.

Scorul de calitate în interfața Google AdWords

Toți parametrii de mai sus pot fi afișați în interfața Google AdWords.

În prezent, rapoartele sunt disponibile numai în vechea interfață, dar sunt sigur că acestea vor fi disponibile în noua interfață Google AdWords în viitorul apropiat.

Pentru a afișa valorile, trebuie să accesați contul dvs. și să accesați fila cu cuvinte cheie, unde puteți afișa următoarele coloane:

  • Scorul de calitate.
  • Relevanța anunțului.
  • Calitatea paginii de destinație.
  • CTR așteptat.

Ca urmare, veți primi un raport:


Cum îmi pot îmbunătăți Scorul de calitate?

Când începeți să optimizați indicatorul, optimizarea unui factor îmbunătățește, fără îndoială, următoarele.

Mai jos este o listă de verificare, a cărei menținere implică în mod necesar o creștere a indicelui de calitate:

  1. Grupați cuvintele cheie în sens restrâns.
  2. Personalizați anunțul pentru fiecare grup.
  3. Asigurați-vă că există mai mult de trei anunțuri în grup. Într-unul dintre anunțurile dvs., încercați să utilizați {keyword} în antet.
  4. Gruparea cuvintelor cheie nu doar în sens, ci și în tipul extensiei de cuvinte cheie. Fără exagerari.
  5. Cuvintele cheie cu probleme se mutati în grupuri separate sau în campanii publicitare.
  6. Verificați paginile de destinație pentru relevanța cu grupul de cuvinte cheie.
  7. Măriți lista cuvintelor cheie negative.

Trebuie reținut faptul că anunțurile cu un scor de calitate ridicat sunt adesea afișate cu extensii suplimentare.

Optimizarea indicelui calității nu este întotdeauna justificată. Întrucât implică costuri suplimentare: crearea de pagini de destinație suplimentare, precum și testarea anunțurilor pentru a crește CTR.

Concluzii:

  • Indicatorul calității este un factor mult mai important decât pare la prima vedere. Optimizarea acestuia presupune o muncă suplimentară, deci optimizarea nu este întotdeauna rațională. În același timp, crește indirect conversia în comenzi și reduce costul de atragere a clientului.
  • Nu este ușor să îl urmăriți în contul Google AdWords. Cel mai probabil, problema va fi rezolvată în noua interfață Google AdWords, dar pentru moment puteți crea rapoarte în Power BI sau Google Data Studio.
  • Estu unul dintre cei mai buni indicatori care arata cât de bine este creata Campania Dvs. Google Adwords

Dacă aveți încă întrebări, voi fi fericit să răspund în comentarii. Mulțumesc!

Aboneaza-te

Aboneaza-te

Fii la curent cu ultimele tehnologii din domeniul online

V-ați abonat CU SUCCES